Discgolfsweden Forum
September 10, 2010, 04:55:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Välkommen till Discgolfswedens forum

Home   Help Search Login Register  

nordisc.se — Nätbutik för Discgolf    discsport.se — Nätbutik för Discgolf    discgolfsweden.se
Pages: [1] 2 3 4
  Print  
Author Topic: Högdalens bana  (Read 3890 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mrhandley
Hyzerkastare med bounce
*

View Profile
« Reply #56 on: July 27, 2010, 12:44:36 pm »

Var och spelade på SDGA igår. Finns ingen information om var eller hur mycket man skall betala. http://posterous.com/getfile/files.posterous.com/bjj-bloggen/lNBlxLz1xD2Xu7W4w650E6xuQkz34JswabKObckba49Cl88Y8K9Iob2MR502/IMAG0362.jpg.scaled.1000.jpg

Siten (sdga.se) är hopplöst ouppdaterad
Senaste nyheten på siten är från 06.06.08 och säger att man skall betala 30 kr för att spela.
SLs resesök funkar inte på siten

Banmässigt så går det att spela ett par dagar till. _Om_ man hittar sedan tidigare. Många av hålen börjar bli överväxta och nu när det regnat lär väl växtligheten skjuta fart.
Skywalker98
150 meterskastare

View Profile
« Reply #55 on: June 08, 2010, 09:57:05 am »

Ja det låter ju lovande Smiley

Dår får vi hoppas att Martin postar en tråd om tävlingen snart då Smiley

Victor Nyhuus PDGA #8575
Mats Grundström
Anhyzer-kastare med bra drag

View Profile WWW
« Reply #54 on: June 06, 2010, 10:16:41 pm »

Jag och Thommy åkte direkt från Visättra till Högdalen (så att jag fick rädda de sista spillrorna av mitt självförtroende). Martin jobbade för fullt och har kommit en bra bit på väg även om det finns mycket kvar att göra.

Det finns inget som tyder på att tävlingen skulle vara hotad på något sätt.

Hål 13 var inte spelbart idag, hål 5 var inte heller roligt och de två saknade korgarna var inte monterade. Enligt Martin har korgarna kommit men jag frågade aldrig när han tänker montera dem. I övrigt går det att spela banan men det blir ju stora kontraster mot en sån fintrimmad bana som Visättra.

Mats
Skywalker98
150 meterskastare

View Profile
« Reply #53 on: June 06, 2010, 09:46:59 pm »

Är detnågon som vet/hört nåt mer om hur det går inför helgens kommande tävling?

Victor Nyhuus PDGA #8575
SlimJim
150 meterskastare

View Profile
« Reply #52 on: June 01, 2010, 11:12:44 pm »

Suveränt att få spela den banan igen!! Ett nöje då den är iordningställd. Tänk om den kunde vara det lite oftare bara  Embarrassed Ett gäng som spelar en eller två kvällar i veckan där vore ju grymt för att få igång verksamheten.

Visättra är en mycket bra bana men kommer att få sitt tillfälle med lite framförhållning tror jag.
Dante
100 metersklubben
**

View Profile
« Reply #51 on: June 01, 2010, 08:18:53 pm »

Det låter ju kanon!! Högdalens bana i trim är riktigt riktigt kul att spela. Ni som inte varit där bör passa på att åka dit när den är upprustad. Risken finns kanske att den förfaller igen eller att det byggs någonting på den populära platsen...
Mats Grundström

View Profile WWW
« Reply #50 on: June 01, 2010, 03:59:28 pm »

Jag fick just kontakt med Martin som driver banan. Han har beställt nya korgar de kommer att gjutas till helgen, han har också klippt fem hål och ska klippa några till ikväll. Till nästa helg kommer alla hål att vara klippta och de utkast som är i störst behov av upprustning kommer att fixas. Han verkar väl medveten om behoven och har redan börjat upprustningen av banan.

Han kommer att lägga upp en inbjudan till SDGA Open (som går av stapeln den 13 juni) här på forumet i helgen eller i början på nästa vecka.

Mats
henkon

View Profile
« Reply #49 on: June 01, 2010, 10:58:49 am »

Finns det ingen som är villig att arbeta med banan där den finns då?
Markus

View Profile
« Reply #48 on: May 31, 2010, 10:39:01 pm »

Flytta till Visättra låter som en bra idé annars...om det går att lösa dvs.

Åker hellre och spelar en ny bana som är iordningsställd än en bana som endast lever på konstgjord andning.

SlimJim
150 meterskastare

View Profile
« Reply #47 on: May 31, 2010, 01:45:28 pm »

Brukar inte Mr Willén med familj göra de där på förhand "omöjliga" uppgifterna så att banan ändå blir både spelbar och okej med bristen av ej perfekta utkast.

Har för mig att vi haft liknande diskussioner förr med erbjudande om hjälp att få banan fin till startdatum men på något förunderligt sätt har de fixat banan i grevens tid.

Kan väl var bra att Ni i ledningsgruppen för Mälartouren lyssnar med Willén (visst är det så han heter) vad han har för plan. Om det är möjligt att få till korgar där det fattas och att hela banan röjs till det toppskick den kan vara i och då vara en riktigt bra bana.

Z
visättra
100 metersklubben
**

View Profile
« Reply #46 on: May 31, 2010, 10:04:45 am »

Jag har suttit i möte precis med några av dom ansvariga  i visättra  förutom mig sj   och vi är  väldigt hungriga  i fall det skulle bli en flytt hit i stället...     vet ej om det är en möjlighet  eftersom papper måste fixas med PDGA   men det är ju ett par veckor dit..    inget är omöjligt, ELR???

MG        pdga#43759
Visättra DS
pw
Hyzerkastare med bounce
*

View Profile
« Reply #45 on: May 31, 2010, 07:53:58 am »

Tråkigt. Tyvärr så ligger banan i Högdalen. En av Sthlms värsta förorter. Området är ju inte särskillt lungt direkt.
Kommer det verkligen att bli ngn MT där ?
wailamos
100 metersklubben
**

View Profile
« Reply #44 on: May 31, 2010, 01:00:58 am »

Hmm inte så sugen på att åka dit om det verkar så illa..

Anders Wallén ÅFK
visättra
100 metersklubben
**

View Profile
« Reply #43 on: May 30, 2010, 09:42:02 pm »

<tråkigt att den ligger i sådant förfallande skick Sad  jag spelade den 2008  gillade den skarpt  förutom dom icke existerande utkasten...       synd att det är så tight  annars hade visättra passat bra som tävlings bana...  mvh Matte

MG        pdga#43759
Visättra DS
Markus

View Profile
« Reply #42 on: May 30, 2010, 09:39:00 pm »

Låter tråkigt...blir det verkligen en tävling där i år?
Pages: [1] 2 3 4
  Print  

Jump to: