discsport.se — Nätbutik för Discgolf       innovastore.se       powergrip.fi — Nätbutik för Discgolf       discgolfsweden.se

Författare Ämne: Liknande McPro Aviar  (läst 826 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jolt

• 100 metersklubben
  • **
  • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
SV: Liknande McPro Aviar
« Svar #5 skrivet: december 12, 2016, 11:25:15 AM »
Testat lite olika nu o jag tror nog att P-Line P2 är den jag hittat som är mest lik McPro AVIAR.. . .rätt skön putter faktiskt

jolt

• 100 metersklubben
  • **
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: november 25, 2016, 09:21:09 AM »
Annars kan jag ju använda McPro Aviar på 5m träning sen tar jag min "driving putter" NOVA på längre träningsputtar . .. den är rätt tålig.

börjar gilla NOVA mer o mer o kan sluta med att jag har den till allt inom 40m . . skulle "rensa upp" i bagen lite. . vilket lite är målet i år.

Efter en nystart i sporten har jag köpt på mig det mesta som finns i discväg o börjar nu sålla ut favoriterna :)

jolt

• 100 metersklubben
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 25, 2016, 08:46:19 AM »
Jo det hade varit det bästa :)  . . .men inte 90% på 5-10m än, inte på en marksman i alla fall. . . . o även om jag skulle sätta 9 av 10 så blir det ändå rätt många som missar o riskerar att träffa nått hårt/vasst på en dag.

25% på allt på innovastore nu så bra läge att köpa på sig lite discar

ThomasS

• Anhyzer-kastare med bra drag
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 25, 2016, 07:31:13 AM »
Träffa korgen så slipper du köpa nya putters  ;D
Gör det du tycker om och tyck om det du gör.

PDGA #38473
KFUM Örebro

jolt

• 100 metersklubben
  • **
    • Visa profil
Liknande McPro Aviar
« Svar #1 skrivet: november 24, 2016, 03:27:25 PM »
Hej.

Jag puttar normalt med mina 5st McPro Aviar. .  .men har just köpt en DD Marksman korg som jag ställt i källaren på jobbet för att putträna under vintern.

Där korgen står är det betonggolv o vassa stålhyllor i närheten o jag märker bara efter någon dag att det sliter rätt hårt på mina McPro Aviar som inte direkt har världens tåligaste plast.
Så är ute efter en disk som liknar McPro Aviar men i en tåligare plast. . . .hört att P2 skall vara ganska lik, men är inte P2 "djupare" ?

Har några REKO K1 som jag testat lite, men inte direkt lik McPro Aviar, men tålig verkar den vara.

/Thomas