discsport.se — Nätbutik för Discgolf       innovastore.se       powergrip.fi — Nätbutik för Discgolf       discgolfsweden.se

Författare Ämne: Obsidian Discs  (läst 1497 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kim Lindblad

• Komplett discgolf-idiot
  • Antal inlägg: 902
    • Visa profil
SV: Obsidian Discs
« Svar #4 skrivet: mars 24, 2017, 12:27:23 PM »
G5 2nd Run är extrem åt andra hållet; kan den vara den konkavaste och överstabilaste puttern på marknaden?

ObsidianDiscs

• Hyzerkastare med bounce
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: maj 22, 2015, 11:17:05 AM »
Hälsningar från Obsidian Discs!

Vi hittade nyligen detta ämne från forumen. Det var trevligt att se att det har redan varit en del diskussioner om vår existens :)

Vi har äntligen börjat leverera våra skivor till Sverige via vår webbutik. Om du har inte ännu hittat våra skivor på din lokala butiker kan du nu gå till https://holvi.com/shop/obsidiandiscs/ och beställa så många Splinters som du behöver!

Vi inbjuder dig också att följa oss i Facebook och Twitter.

Från spelare till spelare,

Ville, Vesa & Ismo / Obsidian Discs
http://www.obsidiandiscs.com/

Kim Lindblad

• Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 23, 2014, 12:19:17 AM »
Har nu också en 176 grams G5 (den svarta); höjden mätte jag till 1,85 cm.
Den blev en ny favoritputter ute på banan.

Kim Lindblad

• Visa profil
Obsidian Discs
« Svar #1 skrivet: oktober 14, 2014, 04:10:14 PM »
Jag köpte mig ett samlarexemplar av H9, så jag ska inte uttala mig om flygegenskaperna etc, men puttgreppet känns helt ok.
En annan sak som kan vara värd att nämna är att höjden på Splinter uppges av PDGA (och följaktligen av DGS) vara 2,4 cm (finns inte många "moderna" putters som "når" upp till såna höjder, bullen Dagger t.ex. är "bara" 2,1 cm), men min H9 är 2,2 cm. Jag har ingen G5, som ju sägs vara helt platt, vilket borde betyda att den är t.o.m. lägre än 2,0 cm.