Discgolfsweden Forum
September 10, 2010, 03:44:47 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Välkommen till Discgolfswedens forum

Home   Help Search Login Register  

nordisc.se — Nätbutik för Discgolf    discsport.se — Nätbutik för Discgolf    discgolfsweden.se
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: E-ray vs Latitude Pro  (Read 743 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Spooned
Hyzerkastare med bounce
*

View Profile
« Reply #4 on: July 31, 2010, 03:45:41 am »

Jag använder mig utav en E-Ray PRO väska. Jag & en kompis köpte varsin i början av sommaren och vi gillade väskorna direkt. Men de var lite småfel på väskorna, de gick sönder väldigt lätt och vi skickade bilder på de och vi fick genast nya väskor båda två. Det var också inte bara vi som hade haft dålig kvalité på väskorna, 3st från SDGO hade lämnat in väskorna hos discsport när de var på Järva under SDGO. Men de nya väskorna vi har fått är det inga fel på alls, helt underbara. Strapsen är sköna, även mycket fack för att lägga ned nödvändiga saker.

Men som Froustyle även säger så kan det vara bökigt att få ut några discar som ligger längst in i väskan, öppningen är inte så super stor och kan vara smått irriterande när man har en proppad väska. Annars så lägger jag min röst på E-Ray PRO väskan.

/P
Froustyle
Hyzerkastare med bounce
*

View Profile
« Reply #3 on: July 27, 2010, 04:28:40 pm »

Jag var i samma tankar och när jag åkte upp till skellefteå och DGT så kunde jag känna på båda, fördelen med e-rays är att du får straps på köpet. men öppningen för discarna var jätteliten jämfört med väskan så det skulle bli problem att få fram discarna som var längst in. så jag köpte Lat 64 pro bag istället och den är hur härlig som helst tycker jag, löstagbara fack så att du kan bestämma själv hur stora facken ska vara och axelbandet är stort och mjukt och jag har inte ens köpt nå quad-straps än för att jag trivs ganska bra med den.

Jag Röstar på Lat 64, men smaken är ju alltid olika.
Kim Lindblad
150 meterskastare

View Profile
« Reply #2 on: June 15, 2010, 04:20:16 pm »

På tal om Latitude, råkade jag nyligen på Mallorca se en sportbag som hette Latitude 0°. Såg inte helt fel ut för discgolf heller.
Nike
Hyzerkastare med bounce
*

View Profile
« Reply #1 on: April 16, 2010, 09:34:04 pm »

saknar plast racken som fanns i gamla l64 bagen

Niklas Lantz
Markus
Anhyzer-kastare med bra drag

View Profile
« on: April 14, 2010, 11:15:54 pm »

Måste köpa ny väska och det lutar väl åt endera den nya E-ray-bagen eller Latitudes Pro Bag. Ni som har erfarenheter av bagarna, vad rekommenderas, vilken väger minst, hållbarhet, komfort etc?
Pages: [1]
  Print  

Jump to: